|
|
STATISTIKA |
|
|
|
|
|
Obiskovalec št.: |
|
|
38136 |
|
|
|
|
|
Danes smo: |
|
|
11.12.2024, 17:22:5; |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
[07.05.2010] |
|
Avtoprevozništvo Miran Krušič, s. p.
| |
|
Od mesarja k avtoprevoznikom
Samostojni podjetnik, avtoprevoznik Miran Krušič iz Kostanjevca, je med obrtnike stopil pred desetimi leti, potem, ko so Bistriške mesnine, kjer je bil dolga leta zaposlen, prenehale z delovanjem. Obrtniškega vzdušja pa si je izkusil že veliko prej, v familijo ga je vnesla njegova žena Andreja, ki prihaja iz obrtniške družine Orglecove gostilne na Tinju, zdaj pa ves čas pomaga tudi Miranu v določenem delu računovodstva oziroma poslovanja.
"Za avtoprevozniško obrt me je navdušil Robi Gregorič," pravi Miran Krušič. "Potem, ko sem se pri Bistriških mesninah izučil za mesarja, in nato dolga leta delal pri tej firmi sprva kot mesar, zadnja leta pa kot trgovski potnik in šofer. Zato sem se potem, ko so Mesnine prenehale z delovanjem, odločil za avtoprevozništvo," še pove.
Sprva je kupil en tovornjak, sedem in pol tonski - nato pa vsako leto kakšnega zraven. Iz tega je nato nastalo pravo srednje veliko podjetje, saj ima danes šest tovornjakov do dvanajst ton skupne teže in skupaj šest zaposlenih. Imajo tudi tako imenovane 'dvižne rampe' na štirih tovornjakih, tako da ni preveč fizičnega dela za voznike, "da olajšamo delo šoferjem in da skrajšamo čas raztovarjanja. Vsa leta smo samo vlagali. Če ne investiraš, ni nič, ker potem nisi konkurenčen in te čas povozi. Če ne bi šel sam skozi vse to, ne bi verjel."
Pogodbeno redno vozijo za eno izmed ljubljanskih špedicij. Ta pogodba jim je prinesla delo za štiri tovornjake, ki vozijo na območju celotne Štajerske od trgovin do firm različni tovor. Z dvema tovornjakoma pa vozijo za podjetje INLES Ribnica okna in vrata na območju evropske unije.
Recesija je znižala cene za 10 odstotkov
Glede na to, da so se v minulih dveh letih med obrtniki avtoprevozniki najbolj potegovali za svoje pravice - nekateri glede cestninjenja, pa zaradi dovolilnic in priznavanja stroškov vlaganja, povprašamo še za težave v tej branži. "Lani na jesen so se začele težave, ampak predvsem zaradi recesije," razloži Miran. "Konkurenca je naredila to, da so cene padle, zato smo morali zato bolj zategniti pas, da pridemo skozi. Takoj, ko je bila napovedana recesija, smo namreč morali znižati cene za deset odstotkov. In to kar v pogodbi - če hočeš , sprejmeš, če ne, pač nič. Nelojalna konkurenca je prisotna tudi v tej stroki. Zaslužek je tako zdaj manjši. So pa tu še ves čas tudi neke spremembe, katerim se moramo prilagajati, kot so tudi v drugih strokah. Zdaj morajo, na primer, imeti vsi šoferji nacionalno poklicno kvalifikacijo - NPK, ki jo je treba obnavljati vsakih pet let. S tem šofer jamči, da je zaposlen, da je v rednem delovnem razmerju. Potem moramo vsaki dve leti obnavljati tečaj iz varstva pri delu, vsakih pet
let licenco za dejavnost in za vozila - to pa je moja skrb."
Sicer pa Miran poleg tega, da vsako jutro ob štirih vstane in se odpelje v Ljubljano, kjer napravi razpored dela in voženj, tudi sam vozi. Predvsem na mariborskem območju, kot pravi.
"Tudi v prihodnje bomo še vlagali"
In kako naprej? "Še naprej bomo vlagali. Imamo namreč vizijo, da vsako leto menjujemo tovornjake z novejšimi."
Miran Krušič pa je aktiven tudi v svoji stanovski organizaciji. Je član skupščine Območne obrtno-podjetniške zbornice Slovenska Bistrica, upravnega odbora in Sekcije avtoprevoznikov, ki deluje pri bistriški zbornici. Trenutno je tudi podpredsednik vojnih veteranov v Slovenski Bistrici.
Velikokrat pa ima tudi dobre ideje in pobude na zbornici: brez njega pred dvema letoma v Žabljeku pri Iršiču ne bi bilo piknika. "Lani ga nismo imeli, ker smo praznovali obletnico zbornice, letos pa piknik bo!" obljublja. "In tudi obrtniški ples bi lahko spet obnovili. Rad se družim z ljudmi. Vsako sredo grem na Brinje, kjer imamo vojni veterani zdaj lepo urejene prostore. Prej smo se po gostilnah zbirali na sestankih, zdaj pa imamo lepo pisarno, sejno sobo, na vrhu je apartma, zunaj pa velik prostor za piknike."
Za nadaljevanje obrti bo najverjetneje poskrbel sin Aleš, ki je sicer policist, vendar je že opravil izpit za voznika. Hčerka Maja Krušič Šega pa si je dobro ime že ustvarila na področju komunikologije tako v tujini kot med domačini. Slednji jo med drugim poznajo tudi po vodenju oddaj v živo na domači kabelski televiziji in po vodenju tečajev s področja komuniciranja. "Veselimo pa se že dveh vnukinj," še pristavi Miran Krušič; v času našega obiska so ravnokar bili v pričakovanju svoje druge vnukinje, Majine deklice.
Tekst in foto:
Irena BRDNIK
|
|
|
|
|